روایت من از اتاق درمان:
اتاق درمان روانکاوی، مکانی برای مداقه و پرداختن به خود است؛ فضایی برای جستجو، اکتشاف و مواجهه با حقیقتهای پنهان روان. فانتزی و رؤیا، همچون پلهایی میان ناخودآگاه و آگاهی، در این فرآیند نقشی محوری ایفا میکنند و امکان کشف و بیان آنچه در تاریکی¬های روان مخفی مانده را فراهم میسازند.
درمانگر در این فضا نه صرفاً شنوندهای منفعل، بلکه همراهی دقیق و حساس است که به مراجع کمک میکند تجربههای درونی خود را بازبینی و تفسیر کند. رابطه بین درمانگر و مراجع، بستری برای شکلگیری انتقال و بازشناسی الگوهای درونی فراهم میکند. این تعامل منحصربهفرد، جایی است که هدف روانکاوی تحقق مییابد: دستیابی به درکی عمیقتر از خود، دسترسی به امکانات روان برای رهایی از اسارت تکرارهای گذشته و پذیرش آنچه در اختیارمان نیست. گویی این کاوش درونی مراجع را قادر میسازد تا پیوندهایی میان رویدادهای گذشته و مشکلات کنونی پیدا کند و با دست یافتن به بینش عمیقتر، امکان بازنویسی روایت زندگی خود را بیابد.
• مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد روان شناسی
• دانشگاه: فردوسی مشهد
• تخصص: روان درمانی فردی بزرگسال، روانکاوی
• مسلط به زبان: فارسی
سوابق علمی دکتر فاطمه سکاکی
کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهدکارشناسی روان شناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهدمسئولیت ها و سوابق علمی و اجرایی دکتر فاطمه سکاکی
دفتر شخصی روان درمانگر تحلیلیدر کلینیک روان شناسی ماهور روان درمانگر تحلیلیکلینیک روان شناسی جهاد دانشگاهی مشهد روان درمانگر تحلیلیپلی¬کلینیک دانشگاه فردوسی مشهد در سال های ۱۴۰۰ و روان درمانگر تحلیلیکلینیک روان شناسی دانشگاه خیام مشهد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ روان درمانگر تحلیلیبیمارستان روان پزشکی ابن سینا مشهد از سال ۱۳۹۷ روان شناسعضو گروه فرویدی تهران(۱۳۹۶ تاکنون)دوره آموزشی نظریه میدان دونفره -رویکرد پسابیونی (معرفی، تکنیک و سوپرویژن)- دکتر عقیله موسویدوره آموزشی روان¬درمانی تحلیلی- گابارد (به همراه بازخوانی مقالات و متون روانکاوی)- دکتر مرتضی مدرس غروی (به مدت یک سال)دوره آموزشی سیر تحول نظریه¬های روانکاوی (بازخوانی مقالات و متون روانکاوی با تاکید بر روابط ابژه)- دکتر مدرس غروی (به مدت دو سال)دوره آموزشی تکنیک در روانکاوی با رویکرد ایگوسایکولوژی(خوانش مقالات مرتبط با تکنیک) – دکتر سیدابوالقاسم حسامدوره آموزشی پرورژن- دکتر عقیله موسویدوره آموزشی روان¬درمانی تحلیلی کودک و نوجوان- دکتر شهلا علیزاده (به مدت دو سال)دوره آموزشی مبانی رویکرد لکانی- دکتر احسان گلیکارگته آموزشی تشخیص بالینی در رویکرد لکان- دکتر احسان گلی